27.05.2011

Hit, og mye lengre!


Ellen Piro, min og mange andres MEveiviser, fikk den 13 mai
Kongens fortjenestemedalje i sølv!
Det er stort det!
Gåsehudstort!!

GRATULERER ELLEN,
 MED MEDALJEN OG DAGEN!!

Jeg satt på et venteværelse og kikket i et blad, 
der ble Ellen Piro intervjuet om ME.
Jeg hadde aldri hørt om sykdommen før, men der og da forsto jeg hva som feilte meg.
Jeg spurte eieren av bladet om jeg kunne få låne med bladet, ta en kopi og ta det med ved neste behandling, jeg fikk det bladet... :)

Jeg viste det til min kjære og han ringte til Ellen; 
Hva gjør vi Ellen?
Hvem kan fortelle om min kone har denne sykdommen eller ikke?

Ellen veiledet og ga råd og jeg fikk ME-diagnosen; G93.3.

Hvor hadde jeg vært om det ikke hadde vært for alt det arbeidet Ellen Piro
har utrettet?
Ellen Piro, den lille store damen!
Det skjønneste lille vesen, med en ryggrad av stål, mot som en løve og utholdenhet som en MEsyk..!!!
HVA du har bidratt med Ellen!

Jeg vil rette en stor takk for alt du har gjort og gjør, 
jeg har selv hatt æren av å treffe deg flere ganger, 
Kongen er en heldig mann som får treffe deg han også!

Et vårlig håp fikk jeg med dette,
en tro på at det vil gå
hit - og mye lengre!

Tusen takk Ellen!!,
og alle dere andre som bidrar for MEsyke.
Tusen Hjertelig Takk!

ME Rutt har laget et flott innlegg om dette, det samme har også ~SerendipityCat~ gjort!
ME-foreningen, Norges Myalgisk Encefalopati Forening, har selvsagt også skrevet om dette, og du finner det HER.

Nå må jeg ta en kaffilurkskål for dette her altså, tenk a dere..,
 - en Royal Award som Ellen selv sa det,
i anledning Ellens arbeid for MEsaken!!
Ja Ellen; må du ha det storveies på Slottet,
nyte opplevelsen og kjenne på hvor stort dette er!

- Takk Ellen, Takk!


post signature


4 kommentarer:

  1. Så flott!
    Ein treng slike forkjemperar..

    God helg min venn :-)

    SvarSlett
  2. ✒ Sigrid
    Ja virkelig!! Og så er det så hyggelig når de blir satt litt stas på :)

    God helg til deg også :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. :) Nå har jeg lest alle innleggene dine, helt fra start til nå. Trist at du må kjempe så hardt! Ønsker deg flotte dager fremover, og håper det nye huset med tid vil gjøre deg godt :) Ordene dine hjelper, og jeg vil følge deg videre og heie på deg både på de nogenlunde greie dagene og på de vanskelige! Takk for at du skriver, det betyr mye!

    SvarSlett
  4. ✒ Hanne
    Vet du Hanne, jeg takker en hjertens takk for ordene dine! Blir så glad! Og synes selvsagt det er makaløst at du vil følge meg videre! VELKOMMEN skal du være!!
    Alt godt ønskes deg og må du ha mye god hvile :)
    Klem Lokki

    SvarSlett