10.10.2010

Energiøkonomisering i praksis



Vi skal flytte!
Kjærligheten, Jr og jeg!!!
Å du hellige lampeskjerm så mye en har altså - 
det å flytte er en krevende prosess, og det er i slike stunder jeg får testet ut 
hvor god jeg er på å mestre :)
Vel i all beskjedenhet vil jeg si jeg fikser det godt!

Realiteten jeg må forholde meg til er; at jeg er MEsyk nå også, 
symptomene forsvinner ikke når man skal flytte, 
og jeg har ikke fått tilsendt ekstra krefter fra noen flytteinstanser... 
...de kreftene jeg så gjerne skulle hatt i denne prosesssen. 
Men slik er det nå bare - så hva gjør jeg ?!?

Jo, - det første jeg gjør er å ta bort alt jeg kan av "unødvendige" aktiviteter - 
og det er her bloggingen kommer inn. 
Jeg har rett og slett ikke krefter nok til lage innlegg og samtidig flytte. 
Det er ikke et artig valg å ta, men et klokt og nødvendig valg 
om jeg skal si det sjæl :)
Prosessen blir minst mulig preget av symptomer og sengeligging, OG 
jeg kommer raskere tilbake i BOLTRESPLASSEN :)

Så en tid fremover får jeg ikke lagt inn nye innlegg, men jeg kommer til å svare på kommentarer som blir lagt igjen på MEstringsbloggen - også kommer jeg plutselig tilbake kan skjønne!

Dette går bra det! 
- også flytter vi uti skogen til et MEvennlig sted. 
Et vidunderlig sted hvor lydbildet preges av suset fra grantrærne...
Vi ses god folk - til da ha mye god hvile og ta godt vare på dere selv!

Varm klem fra

post signature


14 kommentarer:

  1. Lykke til med økomiseringen :) Jeg tror du er flink til å lytte til kroppen din!

    Varm klem fra Sylke

    SvarSlett
  2. ✒ Sylke
    Takk for dine ord - joda jeg har nå blitt ganske god på dette - og det har jeg sannelig godt utbytte av! Dèt er moro å oppleve altså!
    Så her er det 70% god hvile innimellom pappeskene og en og annen kaffilurk - og jeg har den beste samvittighet - kan ikke bli bedre da vet du :))
    Takk for ordene dine - alltid hyggelig!!
    Alt godt til deg også :)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Ei venninde av meg var å så en film om ME i går, da hennes søster har sykdommen. De hadde funnet at det var/kunne være et virus som var i slekt med et annet kjent virus. De medisinene som hjalp mot dette visste seg å være til go hjelp mot ME også. Stortinget skulle se filmen til uken, siden det er utenlansk forskning.


    Lykke til med flyttingen.Blir nok bra;) Du er jo en så positiv og gir så mye til andre.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Flytting er unntakstilstand og en skikkelig kraftanstrengelse! Nå får du virkelig testet energiøkonomisering i praksis! 70% hvile høres veldig lurt ut! Sikker på at du klarer det, men husk at det finnes firmaer som pakker for deg også! Lykke til Lokki! Klem Vibeke :)

    SvarSlett
  5. ✒ Martes atelie`
    Ja vet du den filmen er knakende god - hadde selv æren av å se den på førpremiere med etterfølgende paneldebatt - særs interessant.

    Det er nok XMRV viruset hun sikter til - et retrovirus du finner i gruppen MLV, som altså er en familie retrovirus hvor XMRV er en av de.
    De andre typene retrovirus vi kjenner til er HIV som forårsaker AIDS, og HTLV som forårsaker en type kreft. Enn så lenge foreligger det ikke noe medisin eller behandling for XMRV viruset - men det forskes på saken. Det er fremdeles på forskningsstadiet hvorvidt det er en sammenheng mellom ME og XMRV viruset. Men det ligger også på forskningsplan hvilke medisiner som kan være til hjelp for de som tester positivt på XMRV - om det er relatert til ME eller ikke.
    Så først får man finne ut om XMRV er årsaksforklaringen til ME - og så hvilke medisiner som kan tas i bruk for evt å bli symptomfri - eller aller best- FRISK :)

    Tusen takk for responsen Marte - hils din venninne og hennes MEsyke søster!! Sender varme tanker og klemmer!
    Alt godt til dere alle tre :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  6. ✒ Vibekes lille grønne
    Tusen takk for varme ord fra deg :))
    Joda dette skal gå bra - og her er det engasjert flyttebyrå, rengjøringshjelp og det meste, for vi trenger all den hjelpen vi kan finne. Vi har også et hav av snille venner og familie som har tilbudt seg hjelp til alt mulig - kan skjønne det er storveies med slik støtte!!
    Men hele kalaset må organiseres - og det er her mitt organiserte...?!?...hode kommer inn da serru :)
    Dette går finfint!!- med all hjelp, og ved å bruke god tid, hvile masse og begrense andre gjøremål så kommer jeg gjennom dette uten å bli altfor skrukkete.
    Det er selvsagt en ekstra belastning å skulle flytte - slik er det bare.
    Takk for kos hilsen fra deg - kan skjønne slik støtte varmer :))
    Ønsker deg mye god hvile Vibeke !!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. Åhh, Lokki da- så spennende ! Det blir kjempefint når flyttingen er over og dere vel installert på et roligere,ME vennligere sted, dette blir bra skal du se ! Lykke til med flyttingen, ta så godt vare på deg som mulig!

    SvarSlett
  8. Ville bar si hei, og håper at det går greit med deg i flytteprosessen :) Jeg må innrømme at jeg savner den gode stemningen og kloke ordene som kommer når du sitter med kaffilurken og deler tanker med oss, så det blir koselig å høre fra deg igjen når du er klar! Her går det på også på70% hvile fortiden, siden mannen er på øvelse en uke og barna helst skal kunne ha litt glede av meg - ihvertfall innimellom ;)

    Spennende lesning om disse virusene! Vi vet ennå ikke hva slags virus min mann hadde, men 6 ukers antibiotikakur tok ihvertfall knekken på et eller annet han hadde i kroppen. Da hadde han vært helt satt ut i et helt år, og etter den ble han gradvis bedre og bedre. Enda ett år etter var han tilbake i full jobb, og jeg er evig takknemlig for det. Tenk deg to av deg, og så skal man være der hver dag for barna! Jeg er like glad hver gang jeg leser om noen som blir bedre, kanksje forskerne til slutt kan løse noen av gåtene :)

    Klem fra Linnette

    SvarSlett
  9. Plutselig kom jeg til å tenke på deg, Lokki! Ble redd for at du var blitt dårligere da jeg ikke hadde sett ditt blide åsyn på en stund. Men, phu, godt å lese at du har positive prosjekter på gang. Da må man prioritere, du er flink som klarer det! Masse lykke til med flyttingen, høres deilig ut med et ME-vennlig sted :-).
    Snakkes snart :-)
    Stor klem Rutt

    SvarSlett
  10. ✒ Lilljekonvall Tusen takk for varm hilsen!! Jeg vil si dette går bra! Tar litt og litt, får mye hjelp og bruker de teknikker som finnes :)) Har fått solgt hytte og hus, så dette går finfint synes jeg! Det er selvsagt en ekstra belastning å flytte, men når en er forberedt på at en blir litt verre akkurat nå, ja så vet en hva grunnen er og at det vil normalisere seg. Jeg får i alle fall trent meg mye på å finne roen og koble helt ut innimellom hybelkaniner, esker og masse ting :))
    Men takk for ordene dine - jeg sender en varm klem tilbake til deg og håper du får mye fin hvile nå om dagen!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  11. ✒ Linnette Så hyggelig med hilsen fra deg! Ja vet du hva - det å ha barn i en slik situasjon, vet du jeg beundrer dere alle og sender dusinvis av symbolske roser! Det og gang på gang ikke "strekke" til for de små og store barna som så gjerne vil ha en forelder der NÅ, den ekstra belastningen må være tøff å ha med seg i tillegg til sykdom! Jeg tar av mag hatten for alle dere som er syke og har barn som dere tar dere av eller/og må få hjelp til å ta dere av, dere er helter og overlevere som mestrer den utfordringen. En stor klapp på skulderen for den jobben dere gjør - en jobb og problemstilling som ikke får den oppmerksomheten den fortjener. Jeg applaudere alle dere foreldre der ute med barn og hemmende sykdom - du spinnville kanariefugl - FOR en jobb dere gjør!!
    Takk for at du i tillegg la igjen en hilsen her hos meg Linnette - kan skjønne det varmer!!
    Ønsker deg mye god hvile!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  12. ✒ Rutt Du er nå bare god du!! Vet du nå har jeg nesten bloggabstinenser, jeg flagrer innom en og annen blogg innimellom - og som du sier, jeg må begrense eller så går det hurra meg rundt vet du... Men bruker det som trening på å mestre og finne roen når det "stormer" rundt meg - moro og interessant! Men sveisent så bra det går! Selv når Kjærligheten og Jr ble syke, ja du vet de ekstra belastningene man ikke har helt kontroll over, ja da la jeg fra meg alt annet og kalte inn troppene og fikk hjelp - det gikk bra det også!! Jeg tenker at alle andre også opplever at det kommer noe ekstra når det stormer som verst - alle har sitt - dette er livet - ja da ble det hele normalt og jeg tenkte at for hvert minutt som går er jeg nærmere en bedring, stemte det vet du :)) Så akkurat NÅ sitter jeg her og leser de varme hilsenene fra dere, jeg og kaffilurken, og er storveies takknemlig for varmen og omsorgen dere viser! Takk Rutt - og takk for det fantastiske arbeidet du utretter!!!!
    Mye god hvile ønskes deg og finfine høstdager!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  13. Håper flyttingen går fint og at du har det så godt du kan <3! gleder meg fftil oppdatering, vet du:) du er savnet .
    Beste hilsen fra
    Lilljekonvall :)

    SvarSlett
  14. ✒ Lilljekonvall
    Tusen takk for varme ord - ja nå er jeg tilbake i blogglandia - og i ny bolig i Sverige - i så MEvennlige omgivelser du kan tenke deg.
    Takknemlighet er bare forbokstaven :))
    Håper du har fine dager -og mye god hvile ønskes deg :))
    Klem Lokki

    SvarSlett