27.03.2010

Pynting


Nå er det snart påske og mange pynter opp litt.
Vel sikkert ikke i like stor grad som til jul, men jeg har lyst til å påpeke et par ting.
Når man er syk og har lite krefter er det viktig å være seg bevisst på hva man bruker de kreftene på.
For man MÅ ikke pynte!
Og om du ønsker noe, gør det enkelt og lite.

I flere år var det ikke så mye som en påskekylling her i heimen, men en ting har min mann funnet frem til meg hvert år. 
Og det er et lite søtt påskeegg jeg fikk av ham det første året
vi var sammen.
Det er lite og han legger i noen utvalgte små godbiter.
Det lille som gjør det så stort.

Bruk påsken til å nyte og slappe av med god samvittighet!
Kjenn etter hvor godt det gjør for kroppen.

Og skulle det rykke til i 
jammen-jeg-må-jo-pynte-opp-litt-bare-pittelitt-følelsen,
da tar du deg et påskeegg, en kaffilurk, slenger beina på bordet og simpelthen blåser av slikt svada!

Ha en strålende påske!


post signature

14 kommentarer:

  1. Smarte tips! Jeg tar det til meg og delegerer påskepyntingen helt og holdent til 13-åringen og 15-åringen som kommer på mandag. God påske! Klem Vibeke :)

    SvarSlett
  2. ✒ Vibekes lille grønne
    Flott!! Dette klinger godt i mine energiøkonomiserte ører! Du har skjønt det!
    Nyt påsken og kos deg!
    Alt godt ønskes deg :)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Hei igjen, og takk for fin lykketipskommentar! Jeg tenker nok at du er en dame som er flink til å skape mye lykke i hverdagen din, men her kommer et lite lykketips (som lovet).

    Ltkketips nr. 57
    Lykketips er lykke. Mitt lykketips til deg er å gi et lykketips til en medblogger du vil sende en spesiell hilsen. Og oppfordre denne bloggeren til å gjøre det samme! Kanskje blir det starten på et slags lykketipskjedebrev?!

    God påske:-)

    SvarSlett
  4. Det er det beste - at man pynter uten noe "pyntepress" :) Og så kan du kose deg ekstra med dette helt spesielle egget.

    Jeg har heklet mine tøffinger, hadde egentlig ikke tenkt å hekle så mange - men så ble de så forskjellige med garnet og fargeforløpet at det ble spennende... Det er avslappende også :) Og der er vi jo forskjellige - hva vi klarer, og hva vi bør unngå. Tror du er flink til å tilpasse etter formen!

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. ✒ Mammadamen
    Tusen takk for lykketips nr. 57, og for et fint tips!!
    Vet du det der skal jeg gjøre, hva gir vel mer lykke enn å dele sin egen med andre.
    Nå skal jeg gå i tenkeboksen og klekke ut noe:))
    Tusen takk snille du!
    En nydelig påske ønskes deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  6. ✒ Sylke
    Ja er ikke det lurt å unngå det presset, det skal være lystbetont og gi glede.
    En må kose seg med de små ting og finne ut sine egne grenser, tror du også er flink til det Sylke!!
    Takk for alle varme hilsner fra deg!
    Alt godt til deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. Kjære deg,
    jeg ville skrive en liten hilsen til deg,og ønske deg en god påske!Du er så flink til å gi kommentarer som treffer i hjertet,og jeg vil bare si at det gjør meg så glad!:)Det blir ikke noe pynting på meg til påske,men et påskeegg og en kaffilurk høres glimrende ut!
    Klem

    SvarSlett
  8. hei lokki :)

    smarte tips!
    her er det friske blomster som er påskepynten. hadde bursdag på onsdag og da fikk jeg så masse blomster at det var ikke nødvendig med noe mere pynt... bortsett fra et par påskeegg da selvfølgelig :)

    har nok alltid vært opptatt av å ha det vakkert rundt meg men jeg har blitt det enda mere bevisst etter at jeg fikk ME. gir ro, påfyll og glede :) tenkte på deg på torsdag da jeg var på en utstilling med bjørg thorhalsdottir. et par av bildene var fra boken til anbjørg s. håtun som vi liker så godt :)

    fin påske til deg lokkivennen,
    klem

    SvarSlett
  9. Godt skreve...
    Blir ikkje mykje pynting med meg heller.
    Leite fram noko av det borna har laga ein gong...
    Fekk nydeleg gul orkide med ei vennine og mannen på fredag..
    Så det vart Påskeblomen i vårt hus :-)

    God Påske!

    SvarSlett
  10. ✒ Maryathome
    Og du fortjener hvert eneste rosende ord.
    Du skriver så inderlig vakkert!
    Så herlig at du også koser deg med et påskeegg og en kaffilurk!
    Jeg ønsker deg en nydelig påske!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  11. ✒ Vibeke
    Jeg kan vel tenke meg det er vakkert hos deg!
    Hyggelig at bursdagsgavene blomstrer - Hurra for deg ❥❥❥
    Jeg forstår så godt hva du mener med å ha det vakkert rundt seg, jeg unner meg virkelig mer skjønnhet å se på. Det trenger ikke være dyre greiene, men en vakker blomst fra hagen i en vakker vase, eller en kaffilurk i favorittkoppen...
    Og du - jeg elsker B.T sine bilder!!
    Hun er virkelig flink! Det er en slik inderlighet i det hun gjør!!
    Jeg ønsker deg en nydelig påske Vibeke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  12. ✒ Sigrid
    En gul orkide, DET er vakkert det ❥❥❥
    Og så koselig da med noe småpynt laget av barna, det ligger mye nostalgi i de skaperverkene der.
    Nå håper jeg du får en avslappende og aldeles nydelig påske!
    Snart kommer våren, eller skal vi si den har kommet...
    Alt godt til deg Sigrid!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  13. Det er så koselig med små tradisjoner som påskeegget du får av mannen hvert år! Små ting som betyr så mye!
    Ha en herlig påske, Lokki!!
    Klem

    SvarSlett
  14. ✒ Rutt
    Ja ikke sant :))
    Små ting betyr mye, og jeg gleder meg til årets påskeegg:))
    Alt godt til deg Rutt, og så ønsker jeg deg en nydelig påske!
    Klem Lokki

    SvarSlett