12.03.2010

Musikk



Jeg elsker musikk!
Det var en stor sorg da jeg ble syk og måtte legge musikken på vent.
Jeg elsket å gå på konserter.
Hadde alltid vakker bakgrunnsmusikk på.
Lyttet til radio, spilte og sang.
Musikken var en veldig stor del av livet mitt.

I lang tid orket jeg ikke noen form for lyd.
Vakker musikk var blitt støy.
Men dagen kom da jeg ville prøve å lytte til noe.
Valget falt på serien MusiCure.
Dette er en CD serie med avslappende musikk,
komponert av Niels Eje.
Du kan lytte til utdrag fra de forskjellige CDene ved å gå inn HER
CDene er også å få kjøpt på noen apotek
eller du kan laste de ned fra iTunes.
Det var fantastisk godt når musikken fra MusiCure ikke hørtes ut som støy, men som nydelig avslappende lyd.
Dette var et minneverdig øyeblikk,
et øyeblikk av lykke.

Jeg har også fått et musikktips jeg ønsker å dele med dere.
Vibeke, med den skjønne bloggen erteblomsten, anbefalte meg 
Keith Jarretts "The Melody At Night, With You" 1998.
Jarret skal visstnok ha vært MEsyk da han skrev dette albumet.
Dette albumet lastet jeg også ned fra iTunes.
Jeg liker albumet knakende godt!
Det er vakkert melodiøst og aldeles underbart!
Jeg anbefaler det på det varmeste.

Dette kan være musikk for sarte ører og ulne hoder...
Men husk å lytte til din tåleransegrense.
Dette skal gi deg noe, ikke tappe deg.



Alt godt ønskes dere!

post signature


6 kommentarer:

  1. Så bra at du har funnet musikk du kan lytte til! Ønsker deg en god og avslappende helg,

    klem

    SvarSlett
  2. ✒ Sylke
    Ja det er jeg så glad for. Jeg gleder meg til mer...
    En strålende helg til deg også!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Musikk er viktig for meg også, og merker at når hverdagen blir hektisk velger jeg det bort - da blir det bare støy.

    Takk for gode musikktips!!
    Klem

    SvarSlett
  4. ✒ FlorasFrue
    Så hyggelig med besøk av deg her!
    Håper du kan kose deg med denne musikken.
    Alt godt til deg :)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  5. Hei igjen:)
    Det ligger en award til deg fra meg - men ikke føl noe press på å sende videre, ser at du akkurat har gjort stor jobb med en annen award:)

    Klem

    SvarSlett
  6. ✒ FlorasFrue
    Tusen takk snille du!
    Så hyggelig!
    Nå ble jeg glad, jeg har flere jeg har lyst til å gi "en klapp på skulderen" i form av en award så denne skal jeg sende videre!
    Også så nydelig og vårlig award *SMIL*
    Takk igjen og ha en strålende dag kjære gledespreder!
    Klem Lokki

    SvarSlett