07.02.2010

Livet med kjøpte kokosboller




Når en surfer rundt i denne bloggverdenen skal jeg si
 jeg blir inspirert!
Etter en rundtur igår var min intuitive tanke, nå skal jeg jammen smelle sammen noen muffins, lage en himmelsk god suppe og hekle "litt" sokker.

Vel det ble ikke helt slik....
Jeg vil så gjerne, men kroppen orker ikke. 
Jeg orker ikke -

Jeg kan bli eitrande sinna på denne konfliktfylte situasjonen. 
Nå tillater ikke jeg meg å være sint lenge av gangen, for det bruker jeg bare verdifull energi på, så sint er jeg kun i bitte små porsjoner.
Det går plutselig over, kan man si.

Så tenker jeg alternativt...
...og så glad jeg er for at det finnes kjøpemuligheter!
Så i bytte med hjemmebakte muffins, ble det et fat med
"ferske" kokosboller fra igår...!
Suppen ble en rå gulrot!
Og sokkene ble de gamle gode...
Det handler om å finne løsninger og ikke dvele over det en ikke orker.

Kokosboller er sabla godt det, og når en setter fart på kaffilurken og den duften brer seg i rommet...
Ja da har jeg det egentlig ganske bra jeg!

Heldig er den som kan sette pris på de små gleder.

post signature


2 kommentarer:

  1. Hei hei, jeg fant deg jo, siden du var såå hyggelig å kommentere i min "kreativ trening" blogg. Veldig imponert av det du tenker, skriver og gjør. Skal titte innom mer, kjenner at jeg kan få inspirasjon fra deg. Har jo selv MS, vet litt om mestringsstrategier :o) Alt godt ønskes deg fra meg, Khan og Proffen!

    SvarSlett
  2. ✒ Merete A. Huser
    Tusen takk skal du ha!
    Jeg blir så glad, for dette er intensjonen min!
    Tanken er at mange kan bruke disse ideene, og jeg setter stor pris på at det appellerer og kan være til inspirasjon!!
    Alt godt ønskes dere tre også!
    Ha en nydelig uke!
    Klem Lokki

    SvarSlett