25.02.2010

Energiøkonomisert blogaward



For noen dager siden fikk jeg denne blogawarden av Rutt som har bloggen
Rutts blogg var en av de første ME-bloggerene jeg støtet på, 
og jeg har stort utbytte av det hun skriver. 
Alltid oppdatert på det siste nye som har skjedd innenfor arbeidet med ME. 
I tillegg til det har hun alltid en varm hilsen å komme med, 
- og nå også en blogaward.

Man skal fortelle 7 interessante fakta om seg selv,
og denne gangen deler jeg 7 energiøkonomiserende ting jeg gjør.
( Dette er ikke tips for de sykeste ME- syke, men for de som er oppe av sengen fra tid til annen. Og så håper jeg alle som trenger en liten pust i bakken kan finne dette nyttig.)

Da blir det første punktet:

➡ Jeg besøker Rutts blogg for å få ME informasjon, SÅ mye krefter spart altså!
➡ Jeg PUSTER (overrasket...), det jeg mener er at jeg er bevisst min egen pust, den forteller meg noe.
➡ Isteden for å stå, lener jeg meg inntil noe eller noen, eller jeg setter meg rett og slett ned når det er mulig.
➡ Når jeg er sammen med andre, tar jeg pauser innimellom,
går på WC el, bare for å få et lite avbrekk -
og så blir jeg bevisst pusten...
➡ Fra å ha vært den typen som alltid hadde med en kake...
(Et eksempel: jeg skrev hele juleevangeliet som pynt på en bokformet kake.--- Det var mange som hev etter pusten og ble bleke og medtatte da jeg kom durende inn med den kaken i juleselskapet...)
Men nå er jeg hun som har kjøpekake, og vet du hva, det fungerer strålende!
➡ Og så har jeg lært meg å prioritere hva som er viktig for meg. 
Ordene måtte, skulle og burde er 
inntil videre avskrevet fra mitt vokabular.
➡ Den kanskje mest interessante opplysningen er at jeg,
tross denne alvorlige sykdommen,
definerer livet som godt!
En bare blir litt sann etterhvert, 
setter stor pris på de små gleder!

For de som ønsker tips vedr energiøkonomisering vil jeg anbefale 

Jeg sender blogawarden videre til noen bloggere som fortjener gull, heder og ære!


Har du fått awarden før eller av andre grunner ikke ønsker å sende den videre, tar du bare imot rosen fra meg og soler deg i glansen over at noen synes du er en dyktig blogger!

Slik går du frem:
Kopier awarden til bloggen din
Link til den personen som ga deg awarden
Fortell 7 interessante fakta om deg selv
Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til
Link til deres blogger
Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden


Ønsker dere en strålende energiøkonomisert dag!

post signature


18 kommentarer:

  1. Hei Lokki!
    Tusen takk for awarden! Det var hyggelig at du liker deg på bloggen min, og finner noen gleder der! :-) Jeg skal selvsagt delta, men av energiøkonomiske (!) grunner, må jeg legge det litt tilside akkurat nå. Følge med - det kommer en liten Give Away hos meg for å feire jubileet, og da håper jeg du vil delta!

    Ha en fin og akkurat passelig rolig dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  2. Tack snälla Lokki för den fina utmärkelsen!!! *hoppar och skuttar* Misson accomplished :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med award :) Det er så bra å se at du definerer livet ditt som godt, selv om du har en sykdom du må leve med. Etter hvert lærer man heldigvis at ordet "burde" må strykes av vobabularet og klarer å slappe mer av i forhold til andres forventninger... Godt at du finner dine egne løsninger, og så fint at du skriver om det. Det gjør at andre ikke føler seg så alene med det de opplever. Ønsker deg alt godt, klem!

    SvarSlett
  4. Takk for tips om energiøkonomisering! :)

    SvarSlett
  5. ✒ Cathrine
    Så hyggelig, så hyggelig!
    Ta det akkurat når det passer.
    Klart jeg vil feire jubileet, jeg stikker innom deg skal du vite :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  6. ✒ Cilla
    Så godt å høre at du *hoppar och skuttar*
    Jeg er så fasinert av det svenske språket, det er så melodiøst!!
    Kos deg kjære venn!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. ✒ Sylke
    Du sier nå alt så vakkert!
    Tusen takk og alt godt ønsker jeg for deg også :)
    Klem Lokki

    SvarSlett
  8. ✒ Vibeke
    Kjempeflott om det kan være til hjelp! *lykkelig*
    Og takk for dine besøk og kommentarer :)
    Alt godt ønskes deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  9. Tusen tusen takk søte du!! :-) Jeg får ikke svart på denne med mitt feberhode akkurat nå, men det verdsettes virkelig!! <3

    SvarSlett
  10. Tusen takk for awarden , veldig koselig.
    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  11. ✒ ~SerendipityCat~
    Dette tar du akkurat når det passer vet du <3
    God bedring kjære Cat!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  12. ✒ Mariann
    Så hyggelig!!
    Ønsker deg en finfin helg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  13. Gratulerer med blogawarden.

    Flott blog du har

    SvarSlett
  14. Tusen takk for fine ord og anbefaling, det satte jeg virkelig stor pris på! En slik tilbakemelding gjør det givende å holde på med dette :-)
    Veldig bra energiøkonomiserende tips som traff spikeren rett på hodet for min del!
    Ha en fortsatt strålende helg, Lokki!
    Varm klem Rutt

    SvarSlett
  15. ✒ Hege
    Så hyggelig! Tusen takk!
    Alt godt til deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  16. ✒ merutt
    Selv takk! Du har en knakende god blogg!!
    Og så var det strålende moro at du kunne ha nytte av noen av mine tips *glad*
    En strålende søndag ønskes deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  17. tusen takk kjære deg! du vet jeg setter stor pris på deg og bloggen din så dette var veldig hyggelig :)
    glad for alt du deler av erfaringer, betyr mye for meg i min hverdag...

    klemmer

    SvarSlett
  18. ✒ Vibeke
    Varme ord jeg setter stor pris på!
    Glad du stikker innom :))
    Alt godt ønskes deg!
    Klem Lokki

    SvarSlett