27.01.2010

Sportsutstyr = MEutstyr





Ut fra bildet å dømme kan det se ut som om jeg har vært på en ekstremtur, men det har jeg altså ikke. 



Dette er noe av mitt sporty MEutstyr. 
Utstyr fra en reise, strabasiøs og utfordrende.
Utgangspunktet for ideen om å bruke sportsutsyr, kom som et resultat av dyp fortvilelse og leting etter løsninger
 på et særdeles smertefullt problem.
Jeg klarte ikke å løfte vannglasset og få i meg væske.


Og jeg var ofte mange timer alene.
Jeg kjente virkelig på hvordan det var å tørste,
men jeg klarte ikke å formidle problemet. 
Dette er faktisk et av de såreste, 
mest ensomme og fortvilete minnene jeg har, 
fra da jeg var så veldig, veldig syk.


Men, - i hele mitt liv har utfordringer ledet meg 
til spørsmålet :«og-hva-kan-jeg-gjøre-med-dette-?»
 Denne tanken poppet fordundre meg opp - også når jeg var syk.


Jeg tenkte på hvordan folk som springer langt, går langt, har disse drikkeflaskene hengende på ryggen. 
Det kunne vel være en løsning for meg...
Vann hengende rett ved siden av sengen, med en sugerørliknende slange klar til å drikke uten å måtte løfte noe som helst. 
Perfekt!
Utfordringen var nå å klare å formidle denne ideen. 
Det tok meg faktisk noen dager.., men aldri har jeg sett noen anskaffe en vannflaske så raskt som min mann gjorde den dagen.
Han hang vannflasken  opp på veggen,
 og jeg drakk vann!


Denne episoden satt meg på sporet av sporty hjelpemidler! 
Og tanken fasinerte meg, at jeg kunne assosieres med en storforbruker av  sportsutstyr!


  Skikkelige fjellsolbriller mot lys, og så tørrfrystmat da! 
Ikke akkurat gourmet, men makaløst nyttig! 
Disse inneholder mye energi, noe som forhindret store vekttap.

Pulsvanter , i alt fra tovet ull til bomull, brukte og bruker jeg, for å unngå og bli nedkjølt.
Superundertøy bruker jeg i samme henseende, de er myke, puster godt og er veldig fine å ligge i.


Sportsutstyr ivaretar mange faktorer som kan være til flott hjelp for en som er på "ekstremtur" i sengen!
 - og forhåpentligvis på vei ut av den!


Lykke til med kreative løsninger! 


post signature

6 kommentarer:

  1. Det er fantastisk å se hvilke ideer du kommer på! Tror også det er viktig å tenke nytt, og det klarer du! Det du skriver, er inspirerende, også for folk med andre sykdommer.

    Selv bruker jeg en nøtteknekker til å åpne skrukorker på melk- og saftkartonger med - det er en av mine kreative løsninger :)

    SvarSlett
  2. ✒ Sylke
    Tusen takk snille du!
    Og for en smart måte å bruke nøtteknekkeren på! DET blir et nytt hjelpemiddel her i heimen!
    Tusen takk for at du delte det!
    Alt godt til deg Sylke!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Trist å høre at du hadde det så vondt, men inspirerende at du kommer med slike løsninger!

    SvarSlett
  4. ✒ Ikke sant, jeg ser tilbake på det og er glad for at det ikke er så ille idag!! Og så gjør det meg lykkelig at andre finne inspirasjon i dette :) *KLEM*

    SvarSlett
  5. Hei! Er dere klar over at dere kan få diverse briller som filtrerer ut ubehagelig lys fra hjelpemiddelsentralen? Brillene kan fås ved at øyenlegen din tester hva du kan ha nytte av og deretter sender søknad til nærmeste hjelpeiddelsentral. Det finnes forskjellige briller for lesing, tv - titting, data og til utebruk.

    SvarSlett
  6. ✒ Anonym

    Vet du, det visste jeg ikke! Tusen hjertelig takk for tipset - kjempeflott at du deler slik informasjon!!
    Fine dager til deg :)

    SvarSlett