08.01.2010

Introduksjon


Etter mononukleose i 1991 kom jeg meg aldri helt igjen.
Og i 2001 fikk jeg diagnosen postviralt utmattelsessyndrom/ME G93.3, det var en overlege i nevrologi som satt diagnosen og han mente jeg hadde levd med ME i 10 år; at mononukleosen var den utløsende faktoren.
Jeg ble sykere og sykere.
I 2006 installerte vi et lydisolert  rom.
Siden da, har formkurven gått sakte oppover.
Det går skrekkelig langsomt, og jeg bruker mesteparten av dagen på å hvile, men det går oppover.
Og det er det jeg forkuserer på.
Jeg skynder meg sakte...
Mange tiltak har jeg prøvd dog med varierende suksess...
Ingen tiltak har hittil gjort meg frisk, men noen av de har bidratt til små løft.
Og det er disse jeg kommer til å blogge om her.
Her er det ingen revolusjonerende ideer,
 du har hørt de alle sammen før,
 men kanskje ikke tenkt at de kan være lure tiltak i denne situasjonen...

Jeg vil anbefale å ta kontakt med
ME-foreningen
Her finner du mye relevant informasjon om sykdommen ME.

post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Lokki!
    Så fin side du har her!! Du skriver så fint og nært om sykdommen og din situasjon.
    Jeg skal følge med deg :-)
    Klem Rutt

    SvarSlett
  2. ✒ Rutt
    Tusen hjertelig takk!
    Dette rørte meg veldig!
    Takk, snille du!
    Klem Lokki

    SvarSlett